Sommer med Prøysen

av (forfatter) og Kari Grossmann (illustratør).

Gyldendal 2010 Innbundet

Boka er en høytlesnings- og sangbok. Her finner du teksten til sangene Soltrall, Helene harefrøken, Blåbærturen og Lille måltrost, og fortellingene Alle tiders gullhøne, Geitekillingen som kunne telle til ti, Skolelæreren og myggene og Teskjekjerringa som lærer å svømme.

Søte sommerfortellinger og sanger. En fin første innføring i Prøysens verden for de yngste.

Møt våren og sommeren med Prøysen for de minste. Boka er både en fin introduksjon til Prøysens frodige verden og en hyggelig høytlesnings- og sangbok for dem som allerede er glad i Helene harefrøken, Lille Måltrost, Teskjekjerringa, Geitekillingen og de andre kjente og kjære skikkelsene. Boka er fylt med glade og solfylte illustrasjoner av Kari Grossmann.
Boka inneholder:1. Soltrall2. Alle tiders gullhøne 3. Helene Harefrøken4. Geitekillingen som kunne telle til ti5. Blåbærturen6. Skolelæreren og myggene7. Lille måltrost8. Teskjekjerringa lærer å svømme

ISBN13 9788205389137

EAN 9788205389137