Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Forfatteren forsøker å beskrive og tolke skolens virkelighet slik elevene opplever den. Hennes perspektiv er at elevenes atferd, positiv og negativ, for en stor del må ses som svar på de signaler de får fra skolen, gjennom alt som skjer i timer og friminutt hver dag. Bokens første del handler om forholdet mellom elevene. I bokas andre del dreies fokus mot lærerne og lærerrollen, som er den enkeltfaktoren elevene selv tillegger størst betydning. De mener at ulike sider ved lærernes rolleutførelse maner til arbeidsro og interesse eller meningsløshet, motstand og trass. Med litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Forfatteren forsøker å beskrive og tolke skolens virkelighet slik elevene opplever den. Hennes perspektiv er at elevenes atferd, positiv og negativ, for en stor del må ses som svar på de signaler de får fra skolen, gjennom alt som skjer i timer og friminutt hver dag. Bokens første del handler om forholdet mellom elevene. I bokas andre del dreies fokus mot lærerne og lærerrollen, som er den enkeltfaktoren elevene selv tillegger størst betydning. De mener at ulike sider ved lærernes rolleutførelse maner til arbeidsro og interesse eller meningsløshet, motstand og trass. Med litteraturliste.
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 2000
Format Heftet
ISBN13 9788202198572
EAN 9788202198572
Språk Bokmål
Sider 292
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket2 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket