Sol-amuletten

"Sigilla Solis"

nordlys-dronningens historie

Pyramideforlaget 2012 Heftet

Dette er en (kanalisert) roman om kong Arthur av Englands søster, Anna Morgause, og hennes dramatiske liv. Vi følger henne gjennom livet fra hun fødes på Tintagel slott i Cornwall, England i året 474, til hun som nittenåring blir gift med høvdingesønnen Loth fra Alrikstad i Norrønaland, og de to blir konge og dronning på Orcneyar/Orkenøyene. Fra å være den lykkeligste i verden, i forelskelsens rus, blir hun kastet inn i en primitiv verden av hat og forferdelser. Hennes liv fører med seg alt det som kan ramme en naiv sjel, som bare ønsker lykke og kjærlighet. Håpet og troen fører henne midt i livet, gjennom dramatiske omstendigheter til Bindalen i Norrønaland. Sol-Amuletten er en gripende .pageturner.. En historisk roman, hvor kjærlighet og hat, mystikk og dramatikk stiller mange spørsmål om meningen med livet og kjærligheten.

Forlag Pyramideforlaget

Genre Historisk litteratur