Sofie og Kathrine 5

det gror i brent jord

av (forfatter) og Grete Haagenrud (oppleser).

Lydbokforlaget 1995 Kassett

Om søstrene Sofie, åtte år og Kathrine på ti, som opplever krigen i Finnmark og tvangsevakueres til Sør-Norge. Det første fredsåret tilbringer de i Lillesand, men i denne boka kan leserne følge dem på hjemturen nordover. De kommer til et Vadsø der alt er annerledes enn da de dro. Kathrine trøster søsteren med at alt det nye som skjer, er fremskritt. Men Sofie er likevel usikker på hvordan det vil bli å være hjemme igjen. Denne boka kompletterer serien om Sofie og Kathrine.

Forlag Lydbokforlaget

Utgivelsesår 1995

Format Kassett

Serie Sofie og Kathrine (5)

Omtalt tid 1939-1945

Omtalt sted Finnmark