Søte hevn

av (forfatter), Joke De Vloed (forfatter) og Heidi Bern (oversetter).

Leo forl. 2011 Heftet

Da den underlige Hester begynner i klassen deres, vet Stefanie med én gang at hun ikke liker henne. Klassen skal sette opp Antigone sammen med en kjekk, ung lærerstudent i praksis. Stefanie vil gjerne ha rollen, men da Hester utmerker seg som den beste til rollen, føler Stefanie raseri, sjalusi og en sterk trang til å hevne seg.

Vakre og viljesterke Stefanie er klassens ubestridte dronning i siste år på ungdomsskolen. Helt uventet får de en ny jente i klassen, Hester. Hun ser underlig ut, og oppfører seg enda rarere. Hvorfor kommer hun hit, midt i skoleåret? Hvorfor er hun så avvisende? Hvorfor tåler hun verken å se eller høre om blod? Stefanie skjønner seg ikke på den nye jenta i klassen, men én ting er hun helt sikker på: hun liker henne ikke. Da de får en ung lærerstudent i praksis som skal overta klassen i språk og litteratur, går alt fra galt til verre. Stefanies sjalusi og raseri vokser til et ønske om å smake den søte hevn. Men Hester er mer sårbar enn Stefanie aner, og trangen til å hevne seg kommer helt ut av kontroll. Søte hevn er en både sjokkerende, dramatisk, mystisk og spennende roman. Den handler om sterke følelser, ensomhet og fortvilelse, men også nytt håp og kjærlighet som kan oppstå hvor du minst venter det. "Personene i denne boken blir så sterkt skildret at realismen blir helt skremmende. Det er en spennende og fascinerende roman, som setter følelser i fokus i en følelseskald verden." - Mik Ghys, Pluizuit

Forlag Leo forl.

Omtalt sted Belgia