Smak spansk

lær å lage tapas og andre spanske retter

tapas, croquetas, jamón, pescado, carne, postre, churros, vino, cerveza, arroz

av (forfatter), Rodrigo Belda (forfatter) og Paul Paiewonsky (foto).

Gursli Berg 2017 Innbundet

Bli med på matsafari til Madrids spennende kjøkken! Madrid er på kort tid blitt et av verdens ledende mat- og vinområde. Hvor enn du går, finner du fantastiske restauranter og tapasbarer, mange av dem etablert de seneste fem årene.
«Smak spansk» er en reise- og kokebok i ett. Forfatter Jon Berg og restauratør Rodrigo Belda har besøkt noen av de beste restaurantene og barene i Madrid og omegn, og har fått oppskrifter fra kokkene. Du lærer å lage tradisjonelle og moderne retter av Madrids egne kokker.
80 oppskrifter på enkle og smakfulle retter med vinanbefalinger. Oppskriftene er tilpasset et norsk kjøkken, og alle ingrediensene kan fås kjøpt i Norge. Boka inneholder reportasjer og intervjuer, og tips til restauranter, barer, konditorier, delikatesseforretninger og markeder. Her er også tips til utflukter fra Madrid, som verdensarvbyen Toledo.

Forlag Gursli Berg

Utgivelsesår 2017