Småtassene og andre folk på Tirilltoppen

Bokklubbens barn og Gyldendal Tiden 2001 Innbundet

Hadde det ikke vært for planleggingsdag i barnehagen, ville vi kanskje aldri fått vite om det som hender i denne boken. For det er på en slik dag at fem år gamle Amund, Tore, Kjartan, Leo og Lagertha blir kjent med hverandre, og så møter de mormor. Hun har vært litt uheldig denne dagen, men da kan de jo hjelpe henne. Etter hvert lager de en klubb, en slik hemmelig klubb som de store barna på Tirilltoppen har. Den skal hete Småtassene, for da tror alle at de ikke har greie på noen ting. Men det har de, og nå kan de fortelle hverandre hemmeligheter og snakke om smått og stort. Og tenke litt på det som snart skal skje i huset i skogen, for der blir det fest!

Forlag Bokklubbens barn Gyldendal Tiden

Utgivelsesår 2001