Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Kunnskapsledelse eller knowledge management er blitt en viktig retning innenfor ledelse. Forfatterne av denne boka viser hvordan kunnskap skapes i en organisasjon. De mener at kunnskap egentlig ikke kan ledes. I stedet for å kontrollere og måle må ledelsen legge til rette for at kunnskap kan oppstå. I boka får vi vite hvordan ledere kan legge til rette for skaping av kunnskap ved å formulere en kunnskapsvisjon, lede samtaler, mobilisere kunnskapsaktivister, skape den riktige konteksten og gjøre den lokale kunnskapen global. Boka inneholder mange praktiske eksempler fra internasjonale og skandinaviske bedrifter som blant annet Siemens, Sony, Nokia, Skandia og Narvesen. Har bibliografi, litteraturliste og register.
Omtale fra forlaget
Forlag NKS-forl.
Utgivelsesår 2001
Format Heftet
ISBN13 9788250821156
EAN 9788250821156
Språk Bokmål
Sider 317
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket5 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket