Slik kan livet også være

av (forfatter) og Espen Børhaug (medforfatter).

Kapabel 2007 Innbundet

I denne boken ser forfatteren tilbake på tjue års prestetjeneste i Bergen by. Historiene handler om gleder og sorger, smil og tårer.

"Det er jo særlig én bok som er viktig når vi snakker om dåpen og andre nådemidler..?" Ja, det er nok det, tenker han. Så tenker han at det nok ikke skal bli så lett å forsvare sin laudable karakter fra skriftlige eksamener. Med ustø hånd fyller han vann i det siste pappkruset. "Det er en spesiell forfatter vi skal frem til her da, kanskje?" spør han med sprukken stemme. Publikum vrir seg i stolene. Dette er vondt å se på. "Det er vel mer korrekt å si at det er flere." Han har karakteren 2,5 å forsvare. Dersom dette går riktig galt, kan han kysse tre tideler og lauden farvel. "Den er delt i to..." "Bibelen! BIBELEN!" Og slik ble Thor Brekkeflat gateprest. Thor Brekkeflat, urmakerlærlingen og kopimaskinreparatøren som en dag fikk et brev der han ble kallet til prest. I denne boken forteller Thor Brekkeflat egne historier fra sine år som gateprest i Bergen. I tillegg får du historien om Brekkeflat sitt eget liv, skrevet av Espen Børhaug. Thor Brekkeflat (f. 1955) har arbeidet i 20 år som prest, de ti siste som gateprest i kirkens bymisjon. Espen Børhaug (f. 1966) er til daglig journalist i Bergensavisen.

Forlag Kapabel

Utgivelsesår 2007