Omtale fra forlaget
Denne boka handler om skriving og om det å undervise i skriving når man har elever og studenter med norsk som andrespråk, i ungdomsskole og videregående skole, i voksenopplæring og høyere utdanning. Forfatterne undersøker hva som kjennetegner andrespråksskriveres tekster, hva det innebærer å være en andrespråksskriver, både i utdanningen og på fritiden, og hvordan flere språk kan utnyttes i skriveutviklingen. Videre gransker de vurdering av skriving og hvilke rammer som finnes for skriving i skolen og i opplæringen for øvrig. Boka viser også hvordan man kan forbedre skriveopplæringen med utgangspunkt i innsikter fra den aktuelle forskningen. Denne utgaven er oppdatert med tanke på ny forskning og nye læreplaner og kartleggingsverktøy. Forfatterne er forskere og lærere innen andrespråk, norsk og andrespråksskriving ved ulike høgskoler, universiteter og skoler. Boka er aktuell for studenter, lærere og forskere innen norsk som andrespråk og tilgrensende fagfelt.
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 2023
Format Heftet
ISBN13 9788202795382
EAN 9788202795382
Språk Bokmål
Sider 319
Utgave 2
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket