Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Dette er den siste av tre bøker fra Dalin om skoleutvikling. Her drøfter han ulike sider ved utviklingsarbeid og hvordan skolen kan endres gjennom lokale og sentrale tiltak. Skal en lykkes med slikt arbeid er det viktig å ha klar retning på arbeidet og virkemidlene for å nå målene. Boka drøfter ulike strategier som kan nyttes. Dalin legger stor vekt på å trekke inn erfaringer fra nasjonale og internasjonale utviklingsprosjekter for å belyse valg av strategier. Leseren får dermed også innsikt i de internasjonale reformbevegelsene. Har bibliografi.
Omtale fra forlaget
Dette er den siste av tre bøker fra Dalin om skoleutvikling. Her drøfter han ulike sider ved utviklingsarbeid og hvordan skolen kan endres gjennom lokale og sentrale tiltak. Skal en lykkes med slikt arbeid, er det viktig å ha klar retning på arbeidet og virkemidler for å nå målene. Boka drøfter ulike strategier som kan brukes. Dalin legger stor vekt på å trekke inn erfaringer fra nasjonale og internasjonale utviklingsprosjekter for å belyse valg av strategier. Leseren får dermed også innsikt i de internasjonale reformbevegelsene.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 1995
Format Heftet
ISBN13 9788200039853
EAN 9788200039853
Serie Skoleutvikling (3)
Språk Bokmål
Sider 276
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket