Omtale fra forlaget
Hvordan kan undervisning på best mulig måte støtte faglige læreprosesser? Denne boka handler om forholdet mellom undervisning og læring. Skolens undervisning danner unike møtepunkter for historiske, kulturelle og individuelle læreprosesser, der dyktige, kunnskapsrike og tydelige lærere er de viktigste aktørene. Noen av dem vil du møte i denne boka. Forfatteren presenterer teoretiske modeller fra en sosiohistorisk og dialogisk tradisjon i tett sammenheng med praktiske eksempler og problemstillinger. Et gjennomgående argument er at læreprosesser stimuleres når elevene engasjeres og gjøres kjent med motsetningsforhold og viktige diskusjoner som har brakt de ulike fagområdene fremover. Bokas perspektiv danner et godt utgangspunkt for refleksjoner om læring, kunnskap og undervisning. Den kan også inspirere til utviklingsarbeid og nytenkning i skolens praksiser. Skolens undervisning – der læreprosesser møtes passer for lærerstudenter i siste del av profesjonsutdanningen eller på masternivå, men også for andre som er opptatt av sentrale pedagogiske spørsmål.
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 2011
Format Heftet
ISBN13 9788202322403
EAN 9788202322403
Språk Bokmål
Sider 233
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket