Skolens tekster

et utgangspunkt for læring

av (forfatter).

Cappelen Damm akademisk 2019 Heftet

Ingen bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos Akademika Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra forlaget

Skolens tekster er viktige og mektige. De leses av mange hundre tusen mennesker hver dag, de formidler sentrale kunnskaper, holdninger og verdier og de former fremtidens samfunnsborgere. Derfor er det avgjørende at de har høy kvalitet. Mange er usikre på hva digitaliseringen av skolen betyr for læremidlene. I denne boka sammenfatter en av våre fremste tekstforskere nyere forskning innenfor læremiddelfeltet og setter kunnskapen i sammenheng med det vi vet fra før. Kanskje er ikke utfordringene vi står overfor så nye som vi tror? Bokas målsetting er å hjelpe leseren til å stille de riktige spørsmålene i møte med skolens tekster, enten de er papirbaserte eller digitale. Hvordan bør tekstene være for at elevene skal lære det vi vil? Boka er skrevet for lærere og lærerstudenter og andre som arbeider med skolens tekster. Den er også nyttig for dem som utformer skolens tekster, og for skoleledere, skoleeiere og andre som tar beslutninger om læremidler i skolen.

Bokdetaljer

Forlag Cappelen Damm akademisk

Utgivelsesår 2019

Format Heftet

ISBN13 9788202609337

EAN 9788202609337

Språk Bokmål

Sider 167

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

0 bokelskere følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket