Skolen som arbeidsplass

trivsel, mestring og utfordringer

av (forfatter) og Sidsel Skaalvik (forfatter).

Universitetsforlaget 2020 E-bok

Ingen bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos Akademika Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra forlaget

Hvordan er det å være lærer? Hvilke utfordringer møter lærerne i sitt daglige arbeid? Hvordan takler lærerne disse utfordringene? Forskning viser at mange lærere trives godt i arbeidet og opplever det som stimulerende og meningsfylt. Samtidig viser forskningen at læreryrket kan være stressende og belastende. Denne boka tar for seg lærerrollen, lærernes arbeidssituasjon og hvordan lærere opplever sitt arbeid. Boka bygger både på nyere norsk og internasjonal forskning og på intervju av lærere fra barne- og ungdomsskolen. Forfatterne belyser sentrale temaer rundt lærerrollen som motivasjon, trivsel, mestringsforventning, utfordringer og belastninger i læreryrket. Boka er skrevet for studenter, lærere, skoleledere og fagpersoner som arbeider i og med skolen. Både Einar M. Skaalvik og Sidsel Skaalvik er seniorforskere ved NTNU Samfunnsforskning. De har bakgrunn som professorer i henholdsvis pedagogisk psykologi og spesialpedagogikk.

Bokdetaljer

Forlag Universitetsforlaget

Utgivelsesår 2020

Format E-bok

ISBN13 9788215049540

EAN 9788215049540

Språk Bokmål

Sider 231

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

0 bokelskere følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket