Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka beskriver, analyser og kommenterer norsk skoletenkning og skoleutvikling gjennom de aller siste årene, det vil si fra 1990 og fram til år 2005. Boka legger hovedvekten på utdanningspolitikken med beskrivelser av de store begivenhetene, linjene i skoleutviklingen og av hovedaktørene. Den gir fyldige framstillinger av store reformtiltak som reformene i grunnskolen, videregående skole, høyere utdanning, lærerutdanningen og i voksenopplæringen.
Omtale fra forlaget
Norsk skoletenkning fra år til år 1990-2005 Skolen mellom stat og marked (2. utgave) er en bok som beskriver, analyserer og kommenterer norsk skoletenkning og skoleutvikling gjennom de siste årene. Boka er bygd opp som beretninger om hvert enkelt av årene mellom 1990 og 2005 og den er således en videreføring av første utgave som kom i 2002. Boka legger hovedvekten på utdanningspolitikken med beskrivelser av de store begivenhetene, linjene i skoleutviklingen og av hovedaktørene. Den gir fyldige framstillinger av store reformtiltak som reformene i grunnskolen (Reform 97), videregående skole (reform 94), høyere utdanning, lærerutdanningen og i voksenopplæringen. Og boka tegner også "bilder" av aktører som statsrådene Gudmund Hernes, Reidar Sandal, Jon Lilletun, Trond Giske og Kristin Clemet.
Forlag Didakta
Utgivelsesår 2006
Format Heftet
ISBN13 9788270560547
EAN 9788270560547
Omtalt tid 1990-1999 2000-2009
Omtalt sted Norge
Språk Bokmål
Sider 301
Utgave 2
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket