Omtale fra forlaget
Tittelen slår an en positiv tone for denne artikkelsamlingen der en rekke sentrale skolepolitikere og forskere gir sine bidrag. De har gått løs på oppgaven med å analysere dagens situasjon og skissere løsninger på dagens og morgendagens utfordringer. Redaktøren av denne boka har kalt det nye årtusenet for mulighetenes årtusen. Dermed er tonen slått an. Dette er ingen bok som sutrer og klager over de eksisterende forhold i skolen, men ei bok der en rekke velkjente skolepolitikere og forskere for alvor går løs på oppgaven med å analysere dagens situasjon og skissere løsninger på dagens og morgendagens utfordringer. Forfatterne inkluderer det pedagogiske mangfoldet i dagens og morgendagens skole. De tre gjennomgående temaene i boka er utviklingen av det indre livet i skolen som skal gi barn og unge de erfaringene de trenger for å møte en verden i endring, skolens utfordring om å innfri elevenes behov for å skape sin identitet, og de pedagogiske utfordringene som er knyttet til postmoderne trekk ved samfunnsutviklingen.
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 1999
Format Heftet
ISBN13 9788245607505
EAN 9788245607505
Språk Bokmål
Sider 262
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket