Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka tar for seg de utfordringer som lærere og skoleledere blir stilt ovenfor etter at skolen har gjennomgått omfattende reformer. Den vil forsøke å være en hjelp til nye lærere for at de bedre skal forstå hvilke krav som stilles til det å være lærer. Boka peker på viktigheten av av at lærere fyller sin rolle som deltaker og medspiller i et kollegialt fellesskap. Den gir innsikt i hvordan man skal bygge opp en skolekultur som er positiv og som krever deltakelse av hver enkelt lærer. Boka setter også søkelyset på skolekulturbegrepet. Har litteraturlister.
Omtale fra forlaget
Boka tar for seg de utfordringer som lærere og skoleledere blir stilt ovenfor etter at skolen har gjennomgått omfattende reformer. Den vil forsøke å være en hjelp til nye lærere for at de bedre skal forstå hvilke krav som stilles til det å være lærer. Boka peker på viktigheten av av at lærere fyller sin rolle som deltaker og medspiller i et kollegialt fellesskap. Den gir innsikt i hvordan man skal bygge opp en skolekultur som er positiv og som krever deltakelse av hver enkelt lærer. Boka setter også søkelyset på skolekulturbegrepet. Har litteraturlister.
Forlag Høyskoleforlaget
Utgivelsesår 2000
Format Heftet
ISBN13 9788276342840
EAN 9788276342840
Språk Bokmål Nynorsk Flerspråklig Svensk
Sider 170
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket