Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken handler om skolebasert vurdering, og gir et grunnlag for dialog og diskusjoner mellom skoleledere, lærere, elever og foreldre om kvaliteten i undervisningen og ved læringsmiljøet i skolen. Her får leseren også konkrete eksempler som kan kopierers, og som kan brukes som idégrunnlag for slikt arbeid. Har litteraturliste og stikkordregister.
Omtale fra forlaget
Denne boken gir et godt grunnlag for dialog og diskusjoner mellom skoleledere, lærere, elever og foreldre om kvaliteten i undervisningen og ved læringsmiljøet i skolen. Her får leseren også konkrete eksempler som kan kopieres, og som kan brukes som idégrunnlag for slikt arbeid. Skolebasert vurdering bør være en del av det løpende profesjonelle arbeidet i skolen: Det styrker skolen som en lærende organisasjon.
Det er viktig at vurderingsarbeidet tar fatt i kjernen av skolens virksomhet, og ikke minst at den er praksisrelevant og meningsfull for de som deltar i vurderingen. Vurderingsarbeidet skal svare til skolens egne behov og interesser. Professor Lars Monsen, som er leder av det nasjonale nettverket for kvalitetsvurdering, som også forfatterne er medlemmer av, har skrevet et faglig forord.
Bjørn Sigmund Nilsen er førsteamanuensis og Bjørn Overland er førstelektor. Forfatterne har lang erfaring med å jobbe med utvikling av skolen som organisasjon.
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 2009
Format Heftet
ISBN13 9788245008609
EAN 9788245008609
Språk Bokmål
Sider 202
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket