Omtale fra forlaget
Foreldre og skole er sammen om å skape "gode og lykkelige barn" . Men det er ikke opplagt hvordan dette arbeidet skal fordeles, hvordan samarbeidet skal foregå og hvilken makt de to partene har eller skal ha. Hvordan fordeles oppgaver i forbindelse med omsorg og skolearbeid? Barn er både selvstendige aktører og de voksnes prosjekt, og denne tvetydigheten virker også inn på samhandlingen mellom barn, foreldre og skole. Et eget kapittel blir viet til minoritetsfamiliers møte med skolen. Hvordan oppfatter de skolens budskap og sine egne handlingsbetingelser, og hvordan forsøker de å fremme egne mål og ønsker? Hovedhensikten med boka er å gi innblikk i en prosess der barn, foreldre og lærere deltar, en prosess som både er sentral i å skape morgendagens voksne, og det samfunnet vi lever i her og nå. Boka egner seg til skoleforskere, beslutningstakere, og ikke minst lærere og foreldre.
Forlag Pax
Utgivelsesår 2000
Format Heftet
ISBN13 9788253021737
EAN 9788253021737
Språk Bokmål
Sider 213
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket