Skjult sorg - varig glede

kvinnene i den forfulgte kirke

Lunde 2001 Heftet

Boka skildrer kristne kvinner som har blitt offer for forfølgelse på grunn av sin tro.

Anneke Companjen: Skjult sorg - varig glede Kvinnene i den forfulgte kirke
I noen områder er det forbudt å bekjenne seg som kristen. Hva gjør en kristen kvinne da? Mannen hennes kan nekte å gi opp arbeidet for evangeliet. Hva gjør hun som er hustru og mor? Hva skjer med familien når far i huset blir arrestert, fengslet eller myrdet på grunn av sin tro?
Dette er aktuelt for mange kvinner i dag. Mange menn lider for sin tro. Kvinnene som skildres i denne boken, er de til dels glemte ofrene i den lidende og forfulgte kirke. De er sterke vitnesbyrd om en stor tro og ufattelig mot, og de er et kall til oss om forbønn.
Anneke Companjen er gift med presidenten for Open Doors International. Hun har reist rundt i verden og selv møtt ofre for forfølgelse. En kvinne hun var blitt kjent med, begikk selvmord . hun var gift med en fengslet vietnamesisk pastor. Etter dette bestemte Anneke Companjen seg for å gjøre historien til disse kvinnene kjent for verden.
"Dette er utvilsomt den mest betydningsfulle boken som er skrevet om en meget viktig del av den forfulgte kirke: de seirende kvinnene". Broder Andreas

Forlag Lunde

Utgivelsesår 2001