Skills, 2. utg.

elektro og datateknologi : engelsk for yrkesfag vg1

av (forfatter), Janniche Langseth (forfatter), Gro Lokøy (forfatter) og Sidsel Hellesøy (forfatter).

Gyldendal 2020 Heftet

SKILLS er engelskverket for yrkesfageleven, tilpasset de nye læreplanene.

Temaer som digital identitet, medborgerskap, medienes rolle og samfunnsaktuelle emner har blitt vesentlige. I tillegg er ferdigheter som å vurdere læringsstrategier, kritisk vurdere kilder og sammenstille innhold viet større oppmerksomhet. Det er også fokus på å kunne argumentere, utrykke meninger og vise åpenhet for andres argumentasjon.

I nye SKILLS er det lagt til rette for å jobbe grundigere med hvert tema, og se de ulike ressursene i sammenheng. Du vil bli presentert med færre kapitler, som avsluttes med «Chapter focus» der elevene repeterer og vurderer sin egen læring. Til sist får de jobbe med egenproduksjon hvor det å sammenstille informasjon og se forbindelsen mellom de ulike tekstene de har jobbet med er essensielt.

Yrkesretting fra første side

I de nye utgavene møter elevene yrkesrettede tekster fra første side. De skal oppleve at faget er relevant for dem, og med en gang oppdage at dette er noe annet enn mer av det de gjorde på ungdomsskolen!

De samme verdiene

Mye av innholdet er nytt, men prinsippene vi jobber etter er de samme: Yrkesretting, differensiering, ferdighetstrening og språkglede!

Utgivelsesår 2020

ISBN13 9788205523401