Skiguide til Norge

skidestinasjonene, løypene, offpisten, snowboard

terrengsykling, toppturområdene, heliskiing på Riksgränsen, Åre og Sälen

Kagge 2006 Heftet

Boken er en guide til norske skidestinasjoner. Forfatteren har besøkt 47 skianlegg i Norge, samt tre anlegg rett over grensen til Sverige. Her får du informasjon om antall heiser, antall løyper, høyeste fall, lengste løype og prisen på et dagskort. Du får også fakta om varmestuene, overnattingsmulighetene og tilbudene for barn. Forfatteren har i tillegg intervjuet flere lokalkjente ski- og snowboardkjørere som forteller deg om sine favoritturer. Boken inneholder også en guide til terrengsykling i norske skianlegg på sommerstid og kunnskap om skred og skadeforebygging. Du får også råd om skibestigninger i Jotunheimen, Lofoten, Lyngen og Sunnmørsalpene.

Norge er et av verdens beste land for skiferie, men allikevel finnes det ingen ordentlig oversikt over hvilke muligheter som ligger der. Ikke før nå. Denne boka er den første i sitt slag i Norge. En komplett guide til alle kommersielle skisentre, fra de aller største til de bitte små. Forfatteren har reist fra nord til sør og testet alt fra heiser og løyper til restaurantmenyer, varmestuer og overnattingsmuligheter. Boka er gjennomillustrert og oversiktlig designet: Her får du absolutt all informasjon du trenger for å planlegge skiferie - enten du er proff eller amatør, snowboarder eller langrennsløper, ung eller gammel, alene eller sammen med hele familien. Boka inneholder også intervjuer med og tips fra noen av våre mest kjente skiløpere. Forfatter Eivind Eidslott er en av gründerne bak skimagasinet Fri Flyt og jobber til daglig som journalist i Dagbladet.

Forlag Kagge

Utgivelsesår 2006