Skapelsesnåde

festskrift til Svein Aage Christoffersen

av (redaktør), Roger Jensen (redaktør) og Marius Timmann Mjaaland (redaktør).

Novus 2017 Heftet

Dette festskrift er tilegnet professor dr. theol. Svein Aage Christoffersen i anledning hans syttiårsdag den 27. april 2017.
Gjennom en mannsalder har Svein Aage Christoffersen gitt en rekke sentrale bidrag til nordisk religionsfilosofi, etikk, estetikk og teologi. Han har alltid vært opptatt av kraften i de gode argumenter og et fruktbart samspill mellom ulike disipliner.
Disse idealene preger også bidragene til denne boken, som søker å opprettholde en slik tverrfaglig samtale over tradi.sjonelle grenser.
Festskriftet inneholder 27 artikler skrevet av nordiske kolleger. Alle gir de bidrag til områder som ligger Svein Aage Christoffersens hjerte nær, områder også av stor interesse i samtidsteologien. Festskriftet er delt i fire deler: Fenomen og fortolkning, handling og dømmekraft, sanselighet og tran.scendens, og endelig skapelse og kirke.
Festskriftet er redigert av Stine Holte, Roger Jensen og Marius Timmann Mjaaland, alle med tilknytning til Universitetet i Oslo.

Forlag Novus

Utgivelsesår 2017