Sjur Bugg

av (forfatter) og Adele Granli (illustratør).

Publica 2015 Innbundet

Den lille nissen Sjur Bugg bor på Kvaløya utenfor Tromsø sammen med familien sin. På gården bor også Elise, som snart skal begynne på skolen, og hennes to fettere, som kommer på sommerferie. En dag kommer trolltottene inn på nissenes område på gården. Dette byr på store utfordringer.

Det blir både vanskelig, spennende og hyggelig. Et sjarmerende eventyr som tar for seg samspill mellom forskjellige kulturer, fordommer og toleranse for ulikheter.

Boka er for barn mellom 4-9 år, og er ment som en høytlesingsbok.

Iril Hemmingbye (f.1957) er opprinnelig fra Tromsø, men har bodd i Sørum, Akershus, siden hun var ferdig med studiene. Utdannet cand.mag. i estetiske fag og produktdesign. I tillegg utdannet i sosialpedagogikk og karriereveiledning. Har undervist i kunstfag i tjue år, arbeider nå i videregående skole. Gift, fire sønner. Har gitt ut en diktsamling tidligere. Dette er hennes første barnebok.

Forlag Publica

Utgivelsesår 2015