Sjørett

av (forfatter) og Hans Jacob Bull (forfatter).

Sjørettsfondet akademisk 2010 Innbundet

Denne boken tar blant annet for seg reglene om skipets rettsforhold, reder og rederansvar, regler vedrørende mannskapet, bergning og felleshavari, folkeretten og strafferetten. Boken er à jour pr. desember 2009.

"Sjørett" gir en fremstilling av hovedprinsippene i sjøretten, med hovedfokus på den privatrettslige sjøretten. Den tar utgangspunkt i den fellesnordiske sjøloven, som igjen bygger på sentrale sjørettslige konvensjoner og legger vekt på de mange standardkontraktene som finnes på området. Håndboken er utstyrt med omfattende lov-, forskrifts- og standarddokumentregister, domsregister og stikkordregister. Boken vil ha interesse i hele Norden for jurister og andre som arbeider innen feltet. Forfatterne er professorer i rettsvitenskap ved Nordisk Institutt for Sjørett, Universitetet i Oslo. Boken distribueres via nettbokhandel: www.audiatur.no, epost kontakt@audiatur.no

Forlag Sjørettsfondet akademisk