Sjøfolkenes minnealbum

av (forfatter) og Hans Brundtland (forfatter).

Edvarden forl. 2005 Innbundet

Boken tar for seg sjøfolks liv, spesielt etter 2. verdenskrig. Gjennom korte tekster og hundrevis av bilder, forteller forfatterne om daglig dont, hyggelige havner, fest og feiring, fotball og fritid. Her beskrives det gode kameratskapet, som var spesielt viktig hvis skip ble rammet av ulykker.

"Sjøfolkenes minnealbum" er bok nummer fire i serien om sjøfolks liv, særlig etter 2. verdenskrig. Gjennom korte tekster og hundrevis av unike bilder forteller forfatterne om daglig dont, hyggelige havner, fest og feiring, fotball og fritid. Det gode kameratskapet beskrives, noe som var spesielt viktig hvis skip ble rammet av ulykker. Edvarden Forlag har tidligere utgitt "Vi som dro til sjøs", "Sjøfolkenes hemmeligheter" og "Den store boken om Amerikabåtene". Disse sjømannsbøkene er solgt i mer enn 30 000 eksemplarer. Responsen har vært enestående, noe som skyldes de mange flotte bildene og en usnobbet stil der historiene fortelles rett fra levra. Medias dom "Disse eventyrlige og opplysende bøkene bugner av kunnskap som har gått hus forbi i de forholdsvis tallrike bøkene om skip, redere, tonnasje og rederier." ESPEN SØBYE, Dagbladet "Det er en fantastisk historie forfatterne har å fortelle." VI MENN "Vi som dro til sjøs" is an important documentation from the 1950-70's" NORWAY TIMES på lederplass "Det er få bøker jeg har fått i hende i det nye årstusen jeg har lest på så strak arm som "Vi som dro til sjøs". JON MICHELET, BERGENSAVISEN "Nå har etterkrigstidens sjøfolk fått sitt arbeidsliv dokumentert i en praktfull og omfangsrik bok." LARS HELGE NILSEN, Bergens Tidende

Forlag Edvarden forl.

Utgivelsesår 2005