Siste natt på Naxos

Norske bøker 2005 Heftet

Per Christian Dahl mister styring og kontroll over sitt eget liv etter møtet med en ukjent kvinne utenfor byens reisebyrå. En fremmed kraft tar styring, og han bestiller en reise til samme sted som kvinnen. Det blir mange dramatiske opplevelser i jakten på nærkontakt med den unge damen, og det blir mer dramatisk enn han kunne forestilt seg.

Det var en ung dame, litt kraftig, men ikke på noen måte tykk, som eide øynene. Hun sto på hans høyre side, noen meter unna. Per Christian følte at blikket ga et slags signal: En lengsel? Ønske om kontakt? Han visste ikke. Noe inne i ham tok tak i følelsene. Han måtte vike blikket, så på bildet av middelhavet uten å fokusere på noe bestemt. Kvinnen flyttet også blikket, følte han, og beveget seg mot inngangsdøra. Men før hun forsvant inn i lokalet stoppet hun opp og tittet på Per Christian nok en gang, for så med en antydning av et smil å bli borte for ham. Han ble bare stående, litt lamslått av opplevelsen, men aller mest forvirret. Det var ikke vanlig for ham å oppleve slikt...." Per Christian Dahl mister styring og kontroll over sitt liv etter møtet med en ukjent kvinne utenfor byens reisebyrå. En fremmed kraft tar styring, og fører ham ut på en reise i utfordrende, spennende og dramatiske opplevelser i jakten på nærkontakt med den unge damen. Greier han det? Og til hvilken pris? En spenningsroman du nødig vil legge fra deg!

Forlag Norske bøker

Utgivelsesår 2005