Sinus

påbyggingsboka T : lærebok i matematikk : påbygging til studiekompetanse i dei yrkesfaglege programma

av (forfatter), Odd Orskaug (forfatter), Audhild Vaaje (forfatter), Finn Hanisch (forfatter), Per Ragnar Møkleby (illustratør), Terje Sundby (illustratør) og Tore Oldervoll (illustratør).

Cappelen Damm 2012 Innbundet

Matematikkbok for elever på yrkesfaglige utdanningsprogram som har T-planen fra Vg1, og som vil utvide matematikken for å få generell eller spesiell studiekompetanse. Boka inneholder den delen av kurset 1T som ikke blir lest i Vg1 på yrkesfagene, og i tillegg hele kurset 2T. Hva er spesielt med denne boka? • Vi arbeider videre med anvendelser av den tradisjonelle matematikken. • Vektorregningen er forenklet fra Sinus 2T og tilpasset elevgruppen. • Elevene lærer å løse mange praktiske problemer i sannsynlighetsregning ved hjelp av binomiske og hypergeometriske modeller. • Boka grundig opplæring i bruk av digitale verktøy som GeoGebra. • Lommeregnerstoffet er samlet bak i boka. • Boka vektlegger arbeidet med matematiske modeller. • Den inneholder få matematiske bevis. • Alle delkapitler begynner med enkle eksempler og oppgaver. Teoridelen er oppbygd på samme måten som i de andre bøkene i Sinus-serien. Oppgavedelen er nivådelt i kategori 1 og 2, og med blandede oppgaver til hvert kapittel. Gratis fagnettsted for lærere og elever Nettstedet følger hver bok med den samme inndelingen i kapitler og delkapitler som i boka. Nettstedet inneholder interaktive oppgavesekvenser, kontrolloppgaver med løsninger til alle kapitlene i alle bøkene, fullstendige løsninger på oppgavene i teoridelen o.a. Dette gir alternativ innlæring av lærestoffet, og elevene lærer å bruke digitale verktøy. Nettstedet kan bidra til å gjøre differensieringen enklere. Det er nå også lagt ut passordbelagte lærersider med kapittelprøver på sinus.cappelendamm.no. Komponenter • lærebok med teoridel foran og oppgavedel bak • fagnettsted for elever og lærere, gratis

ISBN13 9788202370558

EAN 9788202370558