Sharpes triumf

Symbolon 2008 Innbundet

Sharpes Triumf er den andre boken i den bestselgende serien om Richard Sharpe. Forfatter Bernard Cornwell har etablert en enorm tilhengerskare verden over med sine spenningsfylte og troverdige historiske romaner, som har solgt i over 20 millioner eksemplarer. India, 1803. Sersjant Richard Sharpe er vitne til et bestialsk og morderisk forræderi. En engelsk offiser har desertert fra det Østindiske kompaniets hær og sluttet seg til Mahrattakonføderasjonen. I jakten på renegaten trenger Sharpe langt inn i fiendens territorium, og står overfor fristelser han aldri har drømt om. Og bak ham følger hans verste fiende, sersjant Obadiah Hakeswill. Som en blodhund på sporet er han fast bestemt på å ødelegge Sharpe en gang for alle. De ledes til landsbyen Assaye. Her leder Sir Arthur Wellesley, den senere hertug av Wellington, en liten britisk hær mot mahrattaenes horder. Wellesley bestemmer seg for å slåss, og Sharpe kastes inn i det slaget som blir kimen til Wellesleys ry som en uovervinnelig hærfører. Det vil få følger for Sharpe også, men bare hvis han kan overleve blodbadet, for det er ved Assaye han endelig blir klar over hva han vil, og finner en sjanse til å oppnå det. Allle romanene om Sharpe er basert på faktiske historiske slag, og flere av bøkene har blitt filmatisert med Sean Bean i hovedrollen som Richard Sharpe.

Forlag Symbolon

Utgivelsesår 2008