Senterboken 2001

av (redaktør), Terje Holsen (redaktør) og Per Gunnar Rasmussen (redaktør).

Norsk senterstatistikk 2000 Heftet

Boka tar sikte på å gi leserne en oversikt over bransjens nåsituasjon, sentrale utviklingstrekk, nye analyser av kjøpesenterbransjen, samt bidra med faglig påfyll rundt aktuelle problemstillinger. Statistikkdelen viser butikk- og kjøpesenteromsetningen som landstall og fordelt på fylker og økonomiske regioner som fylkene er inndelt i. Videre vises utviklingen over tid for omsetningen og utarbeidede nøkkeltall for kjøpesenterbransjen som belyser bransjens struktur og effektivitet.

SENTERBOKEN 2001 "Senterboken" er en ny informasjonskilde for kjøpesenterbransjen. Boken er på 152 sider og fra innholdet nevner vi: KJØPESENTRENE De største sentrene Senterkjedene Nye og fornyede sentre Liste over alle norske kjøpesentre KJØPESENTRENES BETYDNING Statistikk og beskrivelse av kjøpesenterutviklingen i Norge, i landsdeler og fylker, og i 90 regioner KJØPESENTRENES HISTORIE Historisk utvikling Viktige begivenheter siste år ANDRE INFORMASJONER OM KJØPESENTERBRANSJEN Senterlederens rolle Nye forbrukervaner Vare- og tjeneste leverandører Større kjeder i handels- og servicenæringen Faglige artikler om sentrale problemstillinger for bransjen.

Forlag Norsk senterstatistikk

Utgivelsesår 2000