Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka beskriver hvordan man kan drive drukningsforebyggende svømmeopplæring. Den viser hvordan det å kunne svømme bare er en del av denne opplæringa, og at man også må ha kjennskap til bl.a. begrensninger knytta til kaldt vann, bølger og strøm.
Omtale fra forlaget
Hovedhensikten med svømmeopplæringen i skolen er å forebygge drukning. Å lære å svømme er bare en liten del av dette. Kjennskap til miljø, krav knyttet til forskjellige hendelser, menneskelige reaksjoner og begrensninger knyttet til kaldt vann, bølger, strøm osv. er avgjørende for ikke å sette seg i en farlig situasjon. Å knytte svømmeopplæringen opp mot dette er en forutsetning for at den skal være drukningsforebyggende. Skal man kunne berge seg selv må man i tillegg til å svømme, kunne mestre de utfordringer man gjerne vil møte i en drukningssituasjon. Alvoret til tross, det er gøy å være ute og utforske naturen og sine egne grenser. Det er gøy å lære selvberging. Sesongen er ikke så lang, men kan være utrolig lærerik så lenge den varer. Boka beskriver hvordan man ved å benytte sitt nærmiljø kan få gjennomført en drukningsforebyggende svømmeopplæring i grunnskolen. Temaer: - Selvberging - Bakgrunn, mål og metode - Drukningsforebyggende svømmeopplæring - Grunnlaget for opplæring i selvberging - Opplæring i selvberging - Videregående opplæring
Forlag Veglederen forl.
Utgivelsesår 2011
Format Heftet
ISBN13 9788299859646
EAN 9788299859646
Språk Bokmål
Sider 112
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket