Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken gir en innføring i teoretisk kunnskap om seksuelle overgrep mot barn. Den viser også hvordan man kan arbeide med barn som har vært utsatt for overgrep. Forfatteren legger vekt på tverretatlig samarbeid i møte med barna og deres familier. Sentrale temaer er hvordan en møter mistanke om overgrep, kulturell tabuisering og avmaktsfølelse, hvordan man kan samtale med barnet og sikre at det involveres i avgjørelser, hvordan barnet best kan beskyttes, hvem som utfører overgrep, hvilken rolle barnevernet kan spille i overgrepssaker, og hvordan øke kunnskapen, inngå forpliktende samarbeid og ivareta de profesjonelle yrkesutøverne. Har litteraturliste og stikkordregister.
Omtale fra forlaget
Boken gir en innføring i teoretisk kunnskap om seksuelle overgrep mot barn. Den viser også hvordan man kan arbeide med barn som har vært utsatt for overgrep. Forfatteren legger vekt på tverretatlig samarbeid i møte med barna og deres familier. Sentrale temaer er hvordan en møter mistanke om overgrep, kulturell tabuisering og avmaktsfølelse, hvordan man kan samtale med barnet og sikre at det involveres i avgjørelser, hvordan barnet best kan beskyttes, hvem som utfører overgrep, hvilken rolle barnevernet kan spille i overgrepssaker, og hvordan øke kunnskapen, inngå forpliktende samarbeid og ivareta de profesjonelle yrkesutøverne. Har litteraturliste og stikkordregister.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2005
Format Heftet
ISBN13 9788215008011
EAN 9788215008011
Språk Bokmål
Sider 241
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket