Se på tingene mine!

av (forfatter) og Staffan Frid (illustratør).

Gyldendal 2010 Kartonert

Boka viser et barn i situasjoner som er lett å kjenne seg igjen i. Barnet har en sko, ei bok, et kosedyr, en smokk m.m.

Fotopekebok for de minste, som elsker å se på bilder av små barn

Se på meg! og Se på tingene mine! handler om hverdagen slik småbarna kjenner den. Bøkene ble til da Nina Frid oppdaget at hennes egen ettåring var mer opptatt av bildene på bleiepakkene og annen emballasje enn av bøkene de hadde hjemme. Små barn liker å se bilder av andre små barn!Begge bøkene er fulle av nærbilder av et lite barn. I Se på meg! ser vi hvordan barnet gir uttrykk for følelsene sine når barnet er trøtt, lei seg, glad eller sulten. I Se på tingene mine! får vi hjelp til å sette ord på noen av de tingene bryr seg aller mest om.Bøker som de aller minste kjenner seg igjen i!De tidsriktige fotografiene er tatt av Staffan Frid.Nina Frid er barnebokbibliotekar og er engasjert i mange barnelitterære prosjekter, blant annet som webredaktør og i redaksjonen for et barnelitterært tidskrift. Hun er svensk.

Format Kartonert

ISBN13 9788205400849