Se meg

parforholdets muligheter

Ventura 2024 Innbundet

Trofasthet er helsebringende en som er trofast, lever et bedre liv. Kjærligheten er ikke en følelse, men et valg. Den kommer som en følge av gode ord og handlinger. Følelser kan variere i styrke, men forpliktelse er limet som tåler alle typer påkjenninger. Forskning har vist at et godt parforhold bedrer livs kvaliteten både fysisk og psykisk. Dermed har vi de aller beste argumentene for å kjempe for ekteskapet.

SE MEG er full av praktiske eksempler fra hverdagen som viser hvordan man kan videreutvikle et godt forhold eller gjenopprette et raknende parforhold. Boken bygger på nyere forskning på området, og forfatteren knytter på en glimrende måte teori og praksis sammen.

John Gottmans omfattende internasjonale forskning utgjør en bunn­planke i boka. Den henter også kunnskap fra andre kjente navn. C.S. Lewis sier det godt: «Kast ikke bort tiden med å gruble om du elsker ektefellen, handle som om du gjør det.» Og Virginia Satir: «Kjærlige følelser vokser ut av kjærlige handlinger.»

Odd Haugstad er en forfatter som vet hva han skriver om. Han har en omfattende faglitterær bokproduksjon bak seg. Haugstad har den høyeste embetseksamen i spesialpedago­ gikk/psykologi (cand pead spec). Dette er den andre boken om parforhold. Den første kom i 2013 og het Parforholdet – utfordringer og muligheter.

Forlag Ventura

Utgivelsesår 2024