Saus

over 100 av de beste

av (forfatter) og Ann Høydalsnes (oversetter).

Orion 2004 Innbundet

Boken er ment som en grunnbok i kunsten å lage saus, og inneholder oppskrifter på klassiske, tradisjonelle og moderne sauser. Den gir også en kort oversikt over viktige ingredienser, utstyr og teknikker. Oppskriftene er inndelt etter hva slags rett sausen skal serveres til. Har register.

Joanna Farrow
SAUS
over 100 av de beste
Hvor mange sauser kan du . fra bunnen av? Denne komplette oppskriftsboken inneholder over 100 dessert- og middagssauser som passer både til hverdag og fest. Du finner alle de tradisjonelle sausene samt moderne og spennende oppskrifter som gir smak og farge til selv den enkleste hverdagsrett. Det er også et kapittel hvor du får råd om hvilke sauser som passer best til hvilke retter, fra enkle til mer avanserte sauser. Du finner også tips om hvordan du skal velge riktige ingredienser, gode serveringsforslag og eksperttips om alt fra å lage roux til hvordan du kan redde en ødelagt saus. Boken er oversatt av Ann Høydalsnes.

Forlag Orion

Utgivelsesår 2004