Sannheten

Kolofon 2009 Heftet

I denne boken forteller forfatteren om hva som førte til at hun ble prostituert: stormfulle ekteskap, to skilsmisser, familiemedlemmer som tok avstand fra henne, alkoholisme og et liv i fattigdom som ga henne få eller ingen valg. Boken er samtidig et bidrag til dagens debatt om kriminalisering av de prostituertes kunder.

"Jeg savner mitt gamle yrke" Erica Steen (69) har arbeidet som prostituert i mange år, faktisk nesten et helt liv. Det er 20 år siden hun hadde sin siste kunde. I dag har hun telefonsamtaler med gamle og nye kunder, men hun har sluttet som aktiv prostituert. I stedet arbeider hun som frisør og har fått andre kunder. "Men jeg savner mitt gamle yrke", sier hun selv og legger ikke skjul på at det ga henne en følelse av at noen trengte henne. Hun ble satt pris på som menneske og samtalepartner. Denne boken handler ikke så mye om hennes liv som prostituert, men om hva som førte til at hun ble det. Erica Steen har tidligere utgitt boken "Gjennom nøkkelhullet" på forlaget Lille Måne (2006).

Forlag Kolofon

Utgivelsesår 2009