Samtidsdramatikk 2015

av (forfatter), Mari Hesjedal (forfatter), Liv Bjørgum (forfatter), Sara Li Stensrud (forfatter), Ingrid Weme Nilsen (forfatter), Linda Gabrielsen (forfatter), Kari Saanum (forfatter), Martin Lotherington (forfatter), Hanne Ramsdal (forfatter) og Ragnhild Tronvoll (forfatter).

Transit 2015 Innbundet

Samtidsdramatikk 2015 inneholder vinnerbidragene til Dramatikkfestivalen 2015 - i alt ti nyskrevne scenetekster. Tekstene er valgt ut blant et stort antall innsendte bidrag - noe som gjør denne utgivelsen til et unikt møte med det beste som skrives innen ny norsk dramatikk! Noe nær hvert annet år siden 1985 har en fagjury, etter anonym vurdering, valgt nye tekster for produksjon og festival.fremføring. En lang rekke av Norges mest meritterte drama.tikere har debutert under denne paraplyen. Det er derfor et ubestridelig faktum at Dramatikkfestivalen fungerer som en stimulans for det skrivende miljøet og er svært utviklende for de heldige som blir valgt ut.

Samtidsdramatikk 2015 inneholder:
Brent jord av Kathrine Nedrejord