Samtiden. Hefte 1 2011

tidsskrift for politikk, litteratur og samfunnsspørsmål

av (redaktør).

Aschehoug 2011 Heftet

Tidsskrift for politikk, litteratur og samfunnsspørsmål.

"Jeg er skamfull, flau og forbannet over hvordan Faiza og familien har blitt behandlet av pressen", skriver Ahmed Fawad Ashraf i siste nummer av Samtiden. Ett år etter at søsteren hans ble kidnappet, og senere funnet drept, kritiserer han media for dekningen av saken. Vegard Ulvang om endringene i skisporten: "Det finnes de som mener at moderne langrenn har mistet sin sjel, at den ikke er til å kjenne igjen og at vi har solgt nasjonalsporten vår til høystbydende. Av disse påstandene er det bare den siste som er riktig". Som aktiv skiløper var Ulvang motstander av endringer i skisporten. Som leder for langrennskomitéen i det internasjonale skiforbundet (Fis) har han blitt en aktiv pådriver til nye endringer. Les også: * Sverker Sörlin om det skigående norske folk * Thomas Hylland Eriksen og Anders Høgmoen om stigmatiseringen av Groruddalen * Kåre Bulie portretterer kunstneren Per Kleiva i krig og kjærlighet * Bjørnar Moxnes om hvordan politisk makt blir solgt til høystbydende * Essay av den russiske samtidsforfatteren Mikhail Sjisjkin * Agnes Ravatn om sammenhengen mellom humor og melankoli, og hvordan humoristen profitterer på sin egen ulykke * Eirik Bergersen om politisk humor

ISBN13 9788203283727

EAN 9788203283727