Omtale fra forlaget
2021 ble tilskuddsordning for lokal kompetanseutvikling i barnehage og grunnopplæringen innført. Ordningen skal styrke den kollektive kompetansen i barnehager og skoler ut fra lokale behov gjennom partnerskap med universitet og høyskoler, samt styrke lærerutdanningene. Denne boken er skrevet av en tverrfaglig gruppe forskere ved Universitetet i Agder, som har fulgt utviklingen av ordningen lokalt. De har særlig vært opptatt av samskapingen av innholdet i kompetanseutviklingen og gjennomføringen i praksis. Boken starter med et kapittel som beskriver hvordan samskaping av kompetanseutvikling byr på utfordringer og muligheter for praksisfeltet og på universitetet. Kapittelet danner bakgrunnen for bokens tre deler. Del 1, «Perspektiver på å utvikle kunnskap og kompetanse sammen», består av tre kapitler som diskuterer samskaping som begrep og prosess. Del 2, «Forskning på Rekomp- og Dekompordningen», inneholder fem kapitler som presenterer forskning på hvordan kompetanseutviklingen foregår i barnehage og skole. Del 3, «Å forske sammen - praksis, lærerstudenter og UH-sektoren», består av to kapitler som viser hvordan samskaping av kompetanseutvikling kan foregå som et forskningsprosjekt der lærerstudenter er direkte involvert. Målgruppen for boken er alle som er involvert og interessert i arbeidet med tilskuddsordningen for lokal kompetanseutvikling i barnehage og skole.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2024
Format Heftet
ISBN13 9788215063331
EAN 9788215063331
Språk Bokmål
Sider 240
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket