Samlede dikt 4

av (forfatter) og Vilde Bjerke (oppleser).

VB Productions 2013 CD

Dette er den fjerde av fem CD-samlinger med André Bjerkes samlede dikt på lydbok. Samlede dikt 4 inneholder de tre diktsamlingene EN JEGER OG HANS HUND (1958), EN KYLLING UNDER STJERNENE (1960) og EN SKRIFT ER RUNDT OSS (1966).

(Til informasjon: André Bjerke Samlede dikt på lydbok, fremført av Vilde Bjerke, finnes nå tilgjengelig komplett. Lydbokverket er nå på lager på Forlagssentralen i en elegant samleboks, beige utenpå og vinrød inni, med utdrag av håndskrevne diktutdrag av André Bjerke utenpå, samt et flott forsidebilde av forfatteren, tatt da han fremførte sin prolog "En seiler og en konge" for kong Olav på hans 70-års dag i Colloseum. Samleboksen har ISBN nummer 9788299923323, og inneholder 17 diktsamlinger på 17 CD-er, fordelt på 5 CD-samlinger, i tillegg til en lekkert liten gjennomillustrert biografi om André Bjerke (et minneskrift). Minneskriftet inneholder mye nytt og unikt stoff om André Bjerke, som ikke har vært vist offentlig før: Bla. bilder fra Bjerke-familiens private fotoarkiv: et barnebilde av dikteren og bilder av Bjerke, Odd Eidem og Carl Keilhau
samt utdrag fra André Bjerkes barnediktsamling, hans håndskrift som 7-åring og 10-åring, håndskrevne diktfragmenter
en tegning og to silhuetter av laget av dikteren selv, Odd Nerdrums oljemaleri av André Bjerke, Gösta Hammarlunds portrett av Bjerke som henger på Theatercafeen i Oslo, dessuten interessant biografisk stoff om André Bjerke. Minneskriftet har, i tillegg til en grundig biografi av Oddvar Granly, også uttalelser om ulike sider av Bjerke skrevet av William Nygård, Jan E. Hansen, Øystein Brekke, Peter Normann Waage, Bjørn Carling, Lars Roar Langslet og Vilde Bjerke, samt en fin oversikt over Bjerkes priser, utmerkelser og utgivelser. )

Forlag VB Productions

Utgivelsesår 2013

Format CD

Serie André Bjerkes samlede dikt. Lydbok (4)