Samlede dikt 2

av (forfatter) og Vilde Bjerke (oppleser).

VB Productions 2011 CD

Lydboka inneholder framføring av Bjerkes dikt fra diktsamlingene Regnbuen 1 (1946), Regnbuen 2 (1946) og Eskapader (1948).

Dette er den andre av fem CD-samlinger med André Bjerkes samlede dikt på lydbok fremført av Vilde Bjerke. Samlede dikt 2 inneholder 3 CD-er med diktsamlingene REGNBUEN (1946) - 2 CD-er, og ESKAPADER (1948) - 1 CD.

(Til informasjon: André Bjerke Samlede dikt på lydbok foreligger nå komplett, og finnes på lager på Forlagssentralen i en elegant samleboks, beige utenpå og vinrød inni, med to håndskrevne diktutdrag fra Bjerkes notatbøker, på utsiden, samt et flott bilde av dikteren, tatt mens han fremførte sin prolog "En seiler og en konge" for kong Olav på hans 70-års dag i Colloseum. Samleboksen har ISBN nummer 9788299923323, og inneholder 17 diktsamlinger på 17 CD-er, fordelt på 5 CD-samlinger, i tillegg til en lekker liten gjennomillustrert biografi om André Bjerke (et minneskrift). Minneskriftet inneholder mye nytt og unikt stoff om André Bjerke, som ikke har vært vist offentlig før: Bla. bilder fra Bjerke-familiens private arkiv: et barnebilde av dikteren og bilder av Bjerke, Odd Eidem og Carl Keilhau; utdrag fra André Bjerkes barnediktsamling, hans håndskrift som 7-åring og 10-åring, håndskrevne diktfragmenter, en tegning og to silhuetter laget av dikteren selv, kunst om André Bjerke, samt annet nytt og interessant stoff om dikteren. Minneskriftet har, i tillegg til en grundig biografi skrevet av Oddvar Granly, også uttalelser om ulike sider av André Bjerke av William Nygård, Jan E. Hansen, Øystein Brekke, Peter Normann Waage, Bjørn Carling, Lars Roar Langslet og Vilde Bjerke, samt en fin oversikt over Bjerkes priser, utmerkelser og utgivelser.

Forlag VB Productions

Format CD

Serie André Bjerkes samlede dikt. Lydbok (2)