Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka handler om fornorskingspolitikken og arbeidet for å utvikle en samisk skole. De to første kapitlene er en oppsummering av norsk skolehistorie, med vekt på samisk opplæring for samiske elever. Deretter kommer to kapittel om prinsippene som ligger bak norsk og samisk opplæring. Videre forsøker forfatteren å analysere utdanningsreformene på 1990-tallet, både generelt og i et samisk perspektiv. Har kronologisk oversikt over hendelser i norsk og samisk skolehistorie, liste over forkortelser og litteraturliste
Omtale fra forlaget
Boka handler om fornorskingspolitikken og arbeidet for å utvikle en samisk skole. De to første kapitlene er en oppsummering av norsk skolehistorie, med vekt på samisk opplæring for samiske elever. Deretter kommer to kapittel om prinsippene som ligger bak norsk og samisk opplæring. Videre forsøker forfatteren å analysere utdanningsreformene på 1990-tallet, både generelt og i et samisk perspektiv. Har kronologisk oversikt over hendelser i norsk og samisk skolehistorie, liste over forkortelser og litteraturliste
Forlag Davvi girji
Utgivelsesår 2003
Format Heftet
ISBN13 9788273745156
EAN 9788273745156
Omtalt sted Norge
Språk Nynorsk
Sider 111
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket