Omtale fra forlaget
Denne boken handler om samhandling mellom PP-rådgivere og lærere. Den er hovedsakelig rettet mot disse aktørene. I tillegg retter den seg mot skoleeiere og rektorer som har et overordnet ansvar for at alle barn og unge skal få et likeverdig opplæringstilbud, samt ansatte i Statped som skal bistå både PPT og skoler i dette arbeidet. Én av begrunnelsene for å sette søkelys på temaet, er forhåpningen og intensjonen om at faglig samhandling kommer de det gjelder - i denne sammenheng barn og unge med spesielle behov - til gode. Hensikten med boken er derfor at den skal bidra til mer innsikt i temaet. Dette innebærer blant annet økt kunnskap om muligheter og utfordringer knyttet til samhandling, samt ytterligere bevissthet om egen rolle når man som profesjonell yrkesutøver samhandler med andre.
Boken har fem kapitler, hvor det første fokuserer på samarbeid som ett aspekt ved samhandling. De andre kapitlene er empiriske tekster som løfter frem PP-rådgiveres og læreres erfaringer og opplevelser av å delta i et prosjekt hvor hovedmålsettingen var å utvikle samhandling mellom PPT og skole.
Forlag Akademika
Utgivelsesår 2012
Format Heftet
ISBN13 9788232101498
EAN 9788232101498
Språk Bokmål Nynorsk
Sider 250
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket