Omtale fra forlaget
Samfunnet er i endring – det uforutsette setter sine spor; kriser, trusler, etterretning, pandemier, krig, ideologikonflikter, teknologisk utvikling, målstyring, økonomiske forskjeller og miljø- og bærekraftutfordringer kan være noen eksempler som skaper et press på menneskenes verdi, læring, demokrati og danningssyn – som også er grunnstrukturer i pedagogisk praksis og teori. Det skaper også et press på oppvekst- og utdanningsinstitusjonenes verdisyn, ledelse, pedagogiske løsninger og kommunikasjon, alt relatert til samhandling som fenomen – og som kan utfordre tradisjonelle kriterier for god samhandling som grunnlag for læring og dannelse. Presset forplanter seg til de vitenskapelige profesjonene, deriblant på pedagogisk praksis og teori, men med hvilke konsekvenser, og på hvilken måte skjer dette? Samfunn og samhandling under press: Betydning for pedagogisk praksis og teori undersøker disse spørsmålene med 35 dybdestudier, utført av 40 fremtredende forskere, ved til sammen 15 institusjoner i Norge, UK og USA.
Forlag Cappelen Damm forskning
Utgivelsesår 2024
Format Heftet
ISBN13 9788202859060
EAN 9788202859060
Språk Bokmål Flerspråklig Engelsk
Sider 611
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket