Samarbeid kirke - skole

rammer og muligheter

av (forfatter), Yvonne Andersen (forfatter) og Robert Holand (illustratør).

IKO-forlaget 2008 Heftet

Innføringen av KRL-faget og nå RLE-faget i skolen medfører nye utfordringer for kirke-skole-samarbeidet. Boken tar for seg ulike prinsipielle spørsmål knyttet til samarbeid mellom kirke og skole. Hvilke rammer må man forholde seg til? Hvordan kan samarbeidet organiseres? Dette er første hefte i en serie fra Kirkelig pedagogisk senter som vil ta for seg ulike samarbeidstiltak mellom kirke og skole. Har litteraturliste.

Første hefte i en serie som vil ta for seg ulike former og metoder for samarbeidstiltak mellom kirke og skole. I dette heftet tas prinsipielle spørsmål og problemstillinger opp. Noen tema som berøres: Er samarbeid fortsatt mulig? Hvorfor samarbeid? Innføring av KRL og RLE og konsekvenser samarbeid mellom kirke og skole. Forskjellen mellom skolens opplæring og trosopplæring. Muligheter for samarbeid. Innhold i samarbeidet. Fritak og pedagogisk tilpasning.

Forlag IKO-forlaget

Utgivelsesår 2008