Omtale fra forlaget
Egne ressurser og kompetanse er ikke alltid tilstrekkelig for å utvikle konkurransedyktige bedrifter. Samarbeid, allianser og nettverk mellom bedrifter har de siste årene fått større og større betydning både i norsk og internasjonalt næringsliv. Ved å samarbeide kan bedrifter nå målsetninger som de ikke kan realisere alene. Men bedriftssamarbeid er ikke uten fallgruver, og mange samarbeider fører aldri til de ønskede gevinstene. Formålet med denne boken er å bidra med kunnskap om hvilke gevinster man kan oppnå gjennom samarbeid, og ikke minst hvilke forutsetninger som må være til stede for at gevinstene skal kunne realiseres. Boken er rikt illustrert med eksempler og minicase og henvender seg til næringslivsansatte som arbeider i bedrifter som er involvert i samarbeid, eller som vurderer å gå inn i et bedriftssamarbeid. Boken er også meget godt egnet for studenter på universitets- og høyskolenivå som tar kurs innenfor strategi, markedsføring, samt organisasjon og ledelse. Sven A. Haugland, dr.oecon., er professor ved Norges Handelshøyskole. Hans forskningsarbeid er konsentrert om bedriftssamarbeid, internasjonalisering og distribusjon.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2004
Format Heftet
ISBN13 9788215006390
EAN 9788215006390
Språk Bokmål
Sider 139
Utgave 2
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket