Sagnet om Trollveggen

trolla, bryllupet og soloppgangen

av (illustratør).

Frittgående fruers forl. 2013 Innbundet

Boken er nå kommet i nytt opplag. "Innerst i Romsdal, akkurat der bølgene fra fjorden treffer de bratteste fjella, blei det en gang for lenge, lenge siden holdt et stort bryllup. Dette bryllupet var så vakkert og vilt at folk prater om det enda. Bryllupet blei feira i flere netter, og alle som ville, fikk være med på eventyrfesten." Trollveggen er Nord-Europas høyeste loddrette fjellvegg, og et spektakulært syn der den står så majestetisk midt i Romsdalen, med sine karakteristiske tinder på toppen. Denne boka er ei barnevennlig tolkning av sagnet om Trollveggen, med fargerike illustrasjoner av den prisbelønte illustratøren Gunvor Rasmussen. Boka inneholder også litt fakta om Trollveggen, en beskrivelse av en familietur til Litlefjellet og ei oppskrift på lune Romsdalshorn. Frittgående Fruers Forlag vil med denne barneboka inspirere til naturglede. Spennende tekst av Frittgående Fruer Fargerike illustrasjoner av prisbelønte Gunvor Rasmussen

Forlag Frittgående fruers forl.

Utgivelsesår 2013

Omtalt sted Møre og Romsdal

Gunvor Rasmussen sine tegner er helt unike, og utgjør kvaliteten i denne boken. Sagnet som formidles er også bra, med fin stemning. Jeg som liker å gå på fjellet fikk lyst å ta meg en tur til tindene i Trollveggen ved første anledning.