Safari 1-2

A-boka

små bokstaver

bokstavbøker

av (forfatter), Sissel E. Blandehoel (forfatter) og Kristin Granli (illustratør).

Gyldendal undervisning 2007 Heftet

Bokstavbøkene består av 25 bøker, og tar for seg én og én bokstav i alfabetet. Unntaket er C, Q, W, X og Z, som er samlet i én bok. Tegnet for den aktuelle bokstaven i håndalfabetet er også vist i hver bok. Bøkene er ment som et hjelpemiddel til leseopplæring i 1. og 2. klasse, men kan også brukes senere for elever med behov for repetisjon og oppfølging. Hver bok inneholder en øvingsdel og en lesedel. Bakerst i boken er det forslag til høytlesning.

Et tilbud til den første lese- og skriveopplæringen Safari 1.2, Lese- og skrivestarter elevenes første lese- og skrivebok. Her blir elevene blant annet kjent med bokstavene, starter utlytting av lyder, får den første skrivetreningen og begynner med felleslesing. Safari 1.2, Lese- og skrivestart skal sikre at elevene forstår grunnleggende begreper knyttet til form, retning, posisjon og størrelsesforhold. Lese- og skrivestart har også egne aktiviteter knyttet til hver bokstav i alfabetet på det prisbelønte nettstedet til Safari 1.2 ABC: www.gyldendal.no/safari

Forlag Gyldendal undervisning

Utgivelsesår 2007