Sa barna

gullkorn fra barnehagen

av (redaktør).

Sebu forl. 2000 Heftet

Sa barna Store behåerBestemødre har veldig store behåer. De er så store at jeg får hele rompa og to knær inn i den ene rundingen. I den andre kan broren min sitte.Kaja, 7 år En gobitI frileken blir styrer Åse angrepet av en løve, tror hun. For løven er visstnok en leopard, og den har tenkt å spise henne, så Åse sier skrekkslagent:- Leopard, værsåsnill, ikke spis meg, jeg tror ikke jeg smaker særlig godt.Leoparden, alias Anders 51/2, er uenig:- Men jeg kan da se at du er saftig!(Torill Sperre). Flere kjæresterUnder måltidet satt en gang seks barn i ulike aldre og snakket om kjærester. Kåre sier at han er kjæreste med Sigrid. De fniser og ler litt og Sigrid sier at hun også er kjæreste med Kåre. En gutt fra nabobordet, Nils, roper at han også er kjæresten til Sigrid. Da utbryter Sigrid ganske lavt: - Det var da som faen også! Far og grillingBarn:- Når'n far griller kan'n itte kjøre bil!Den voksne skjønner ingen ting og spør:- Hvorfor itte?Barn:- Da drekker'n jo øl, jo!

Forlag Sebu forl.

Utgivelsesår 2000