Roser i et sprukket krus

Storskriftforl. 1999 Innbundet

Maja Sellmann har nettopp feiret sekstiårsdagen sin da hennes elskede ektefelle plutselig dør. Hun sitter igjen i et hus fullt av minner, med voksne barn, barnebarn og resten av livet foran seg. Nå må hun finne en måte å få dagene til å gå og skape seg et nytt liv.

BJØRG VIK#11;Roser i et sprukket krus
Bjørg Vik er født i Oslo i 1935 og debuterte i 1963 med novellesamlingen "Søndag ettermiddag". Bøkene hennes er oversatt til nærmere 30 språk, og hun har fått en rekke litterære utmerkelser.#11;I "Roser i et sprukket krus" fra 1998 møter vi forfatteren Maja Sellman. Hu har nettopp feiret sekstiårsdagen da hennes elskede ektefelle plutselig dør. Mye av Majas liv har så lang vært preget av småbyens beskyttede virkelighet, mannen hun har elsket, barn og barnebarn, men Maja føler hun fortsatt har mye ugjort. Hvilke muligheter har hun til å skape seg et nytt liv? Og takler omgivelsene en godt voksen kvinnes yre forelskelse? Bjørg Vik har med "Roser i et sprukket krus" skrevet en viktig bok om sorg, savn, livsbegjær, voksen seksualitet og kjærlighetens mange uttrykk.
Les også Bjørg Viks novellesamling "Fortellinger om frihet" som kom i storskrift i 1990.

Forlag Storskriftforl.

Utgivelsesår 1999